رمضان، میدان مسابقه

امام حسن مجتبی(ع)فرمودند:خداوند ماه رمضان را میدان مسابقه ای برای آفریدگان خود قرار داده است تا با اطاعتش به سوی خشنودی و رضایت او از یکدیگر سبقت بگیرند.

رمضان ماه تقرب به امام زمان

فرازی از حدیث طولانی رسول خدا در فضیلت ماه مبارک رمضان

الا ای اهل ایمان ماه خدا با رحمت و مغفرت و برکت به سوی شما روی آورده است این ماه، ماه استغفار وو ماه روزه و دعاست.بر شما باد در ماه رمضان به فراوانی استغفار و دعا چرا که دعای شما در این ماه به اجابت میرسد.خداوند در هر شب ماه رمضان میگوید به عزت و جلالم سوگند که به فرشتگانم فرمان داده ام درهای آسمان ها را به روی بندگان دعا کننده من بگشایید....همانا جانهای شما در گرو اعمال شماست پس آن را با استغفار و طلب آمرزش از خداوند آزاد کنید.در ماه رمضان قرآن بسیار تلاوت کنید که این ماه بهار قرآن است و خواندن یک آیه از قرآن در این ماه معادل تلاوت کل قرآن است در ماههای دیگر.پس از خواندن قرآن در این ماه و ماههای دیگر غافل نشوید چرا که قرآن دل را زنده میکند و از فحشا و زشتکاری باز میدارد.آری ماه رمضان چونان میدان مسابقه ای برای رسیدن به رضایت پروردگار الهی است و رسیدن به رضایت پروردگار رمز وصول و تقرب به ساحت امام زمان است.

 بهترین دعا در ماه رمضان

بهترین سوره و دعا قبل از افطار از مهم ترین امور در افطار و سحری قبل از شروع و بعد از گفتن بسم الله الرحمن الرحیم خواندن سوره قدر است و بهترین دعایی که قبل از افطار توصیه شده دعای عهد است.حضرت جبرئیل به رسول خدا (ص)فرمودند:ای محمد هر کس در ماه رمضان قبل از افطار با این دعا دعا کند خداوند دعایش را مستجاب و روزه و نمازش را قبول میکند....گناهانش رامی آمرزد....و عمل او را با اعمال پیامبران و صدیقان بالا میبرد و آن دعا این است:اللهم رب النورالعظیم و رب الکرسی الرفیع و رب الملائکه........

 

شگفت انگیز ترین ایمانها

 

سیاهی بر روی سپیدی میتواند کنایه از نوشته های قرآن و احادیث اهل بیت و کتابهای دینی و مذهبی باشد که ایمان آوردن در آخرالزمان و دوران غیبت امام زمان با اتکا بر همین نوشته هاست هنر اهل ایمان در آخر الزمان این است که بدون درک محضر پیامبر و ائمه اطهار و بدون مشاهده حجت خدا در عصر و زمانشان و بدون دیدن کرامات و نشانه های حقانیت او و تنها با اتکا به خط نوشته هایی که از قرآن و روایات در کتابها به ایشان رسده است ایمان می آورند و برایمان خویش در شرایط سخت غیبت استوار و ثابت قدم می مانند.ایمان مومنان آخرالزمان به مراتب از ایمان حاضران در عصر معصومین ارزشمندترین و گرانبهاترین ایمانهاست چرا که نادیده خریدار گشته اندو فقط به واسطه شنیده ها و نوشته ها به امام غایب خویش دل سپرده و ایمان آورده اند.

رسول خدا(ص) فرمودند:ای علی ! بدان که شگفت انگیزترین مردم در ایمان و بزرگترین آنها در یقین گروهی هستند که پیامبررا ندیده اندو حجت از دیدگانشان پوشیده است پس به واسطه سیاهی بر روی سفیدی ایمان آورده اند.

پروردگارا حجت خود را به من بشناسان

 

دوستان خوبم همانطور که میدانید یکی از مهمترین دعاها در دوران غیبت دعای طلب معرفت ،معرفت خدا ورسول خدا و آخرین ستاره آسمان امامت و ولایت حضرت مهدی است.توصیه خود اهل معرفت هم خواندن این دعای شریف و نورانی در پی هر نماز واجبی است

امام صادق علیه السلام فرموده اند:ای زراره! اگر ان دوران (دوران غیبت امام زمان)را در یافتی پس این دعا را بخوان:اللهم عرفنی نفسک فانک ان لم تعرفنی نفسک لم اعرف نبیک،الهم عرفنی رسولک فانک ان لم تعرفنی رسولک لم اعرف حجتک الهم عرفنی حجتک ظللت عن دینی.

پروردگارا!خود را به من بشناسان همانا اگر خود را به من نشناسانی پیامیرت را نخواهم شناخت

 پروردگارا!پیامبرت را به من بشناساناگر پیامبرت را به من نشناسانی حجت تو را نخواهم شناخت

پروردگارا!حجت حود را به من بشناسان همانا اگر حجت خود را به من نشناسانی از دین خود گمراه خواهم شد

در این زمان خداوند شیعیان را آزمایش میکند چرا که این زمان زمانی است که فتنه های گوناگونی به شیعیان روی میاورد چه بسا که تعداد کثیری از آنان به سمت باطل کشیده شوند.

پس چه بهتر که امام زمان خود را بشناسیم و هر روزبعد از نماز صبح باخواندن دعای عهد با او تجدید میثاق کنیم چرا که این دعا سرود صبحگاهی شیعیان است دعایی بسیار جامع که در بردارنده ی معارفی بس عظیم است در عظمت و فضیلت این دعا همین بس که مداومت کننده آن تا روز به مقام یاوران قائم و در شمار رجعت کنندگان پس از ظهور قرار میگیرد و به ازای هر کلمه هزار حسنه برا ی او نوشته و هزار سیئه از پرونده اعمالش محو و پاک میگردد.که انشاءا.. خداوند توفیق انس روزانه با این دعای پرعظمت را به همه ماعنایت کند و روزهای جمعه دعای ندبه و صلوات برای سلامتی و تعجیل در فرجش را فراموش نکنیم شاید این کمترین وظیفه ما مورد عنایتش قرار گیرد.

 

برای غایب همیشه حاضر

چیزی از ما شدن نمی دانید
ظاهرا مثل سنگ میمانید
زندگی تان پر از خرافه شده است
عشق از دستتان کلافه شده است
او که عاشق شدن گناهش بود
مرگ تاوان اشتباهش بود
من به حافظ تفالی زده ام
من به آینده ها پلی زده ام
خواهد آمد کسی که در راه است
طرف صحبتش دل چاه است
به بیابان امید خواهد داد
اقتداری به بید خواهد داد
سر کوچه چراغ خواهد زد
وسری هم به باغ خواهد زد
درصف اقتدا نخواهد ماند
او فرادا نماز خواهد خواند
او که یک شب گریست خواهد رفت
آبرویی که نیست خواهد رفت
ازشما اعتراف خواهد خواست
که بگویید تازیانه کجاست
زود از فرصت استفاده کنید
روی خود نقشه ای پیاده کنید
شاید او از تبار باران شد
شاید از آمدن پشیمان شد
از نمونه اشعار زیبای "سید امیر حسین میر حسینی