انکار امامت شرک است

امامت ائمه دوازده گانه از ضروریات دین محسوب میشود حتی انکار یکی از ایشان به منزله همه آنهاست و ایمان بدون محبت و ولایت اهل بیت بی ثمر خواهد بود و طبق برخی از احادیث کسیکه یکی از آنها را رد کند مرتد به حساب می آید و حکم مرتد هم که روشن است .

ابوالصباح میگوید:خدمت امام صادق (ع) بودم حضرت فرمود گواهی میدهم که علی (ع) امامی بود که خدا اطاعتش را بر مردم واجب گردانید و ما گروهی هستیم که خدا پیروی از ما را واجب فرموده و شما به کسانی اقتدا میکنید که خلق در معرفتشان معذور نیستند و ما را خداوند به مردم معرفی کرده که:

"از دستور خدا و رسول و صاحبان امر اطاعت کنید" (سوره نساء/59)

که رسول گرامی اولین ایشان و آخرینشان امام مهدی(عج) است و اکنون در پس پرده غیبت به سر میبرند و پیامبر و بزرگان دین برای امام غایب علامتهایی مشخص کرده اند تا مومنان آگاه و بیدار به وسیله آنها امام خود را بشناسند و هر کسی را که مدعی این منصب بزرگ الهی شدند نپذیرند برای نمونه چند نشانه را در اینجا یادآور میشویم .

ظهور او از مکه آغاز میشود و از کسی نمیترسد و رفته رفته دین اسلام بر همه ادیان غالب و دنیا پیرو آن میشود.پیروان آن حضرت تقیه نمیکنند زیرا او بر زمین و دریا،کوه و دشت مسلط میگردد و احادیث در این زمینه بسیار است.پیغمبر اسلام فرمود:در شب معراج به تاق عرش نگاه کردم دوازده نور را دیدم و هر نور یک سطر داشت که اسمی بر آن نوشته شده و در آخرینش جمله "عجل الله تعالی" فرجه دیده میشود.عرض کردم خدایا اینها چه کسانی هستند؟

-آنان حجت ما و اولیای من پس از تو هستند و سوگند به عزت و جلال خودم دین خود را به وسیله جهان و باد و هوا پیروز میگردانم و ابرهای سخت را برایش مسخر میکنم راههای آسمانها را با اسباب به او نشان میدهم و او را با لشکریان خود و ملائکه یاری میکنم و همه مردم به توحید من ایمان میآورند و سلطنت او دوام خواد یافت.

بنابر این شناخت پیشوایانی که از سوی خدا منصوب گشته اند بر ما واجب است و باید از راه درست آنه را بشناسیم مثل معجزهکه عبارت است از خرق عادت و کاری است که دیگران از آوردنش ناتوان و عاجز باشند  مانند بازگرداندن خورشید آنطور که برای حضرت علی(ع) رخ دادو مرده زنده کردن چنانکه امام سجاد (ع)زنده کرد و اگر اراده ای بکند در جا عملی میشود .

نظرات 3 + ارسال نظر
ثالث شنبه 3 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 06:07 ق.ظ http://shakhse-sales.blogsky.com/

اللهم عجل لولیک الفرج

حامد... شنبه 3 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 06:44 ق.ظ http://nasimekavir.blogfa.com/

جواب سوالات« تبیان» و «آفتاب» و «درسهایی از قرآن» و« از تو می پرسند » و « سینما گلخانه» و.....

http://nasimekavir.blogfa.com/

نجمه چهارشنبه 7 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 01:02 ق.ظ http://www.mahdiye-fatemeh.blogfa.com

سلام دوست عزیز
خوشحالم از این که وبلاگ شما رو دیدم
وبلاگ پر محتوایی دارید.من با اجازتون شما رو لینک کردم.اگه شما هم مایلید منو لینک کنید وخبرم کنید
اجرتون با آقا
یا حق

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد