خدا ما را دوست دارد!

خدای متعال به حضرت داوود علیه السلام فرمودند:

ای داوود،اگر روی گردانان از من چگونگی انتظارم برای آنان،مدارایم با آنان و اشتیاق مرا به ترک معصیتهایشان میدانستند،بدون شک از شوق آمودن به سوی من می مردند و بند بند وجودشان از محبت من از هم می گسست.

 

 

مهر خداوند به انسان و قدرناشناسی ما در دعای افتتاح این گونه باز گو شده است:

ندیدم مولای بزرگواری که بر بنده دون همت و قدر ناشناس خود،شکیبا تر از تو نسبت به من باشد.تو مرا می خوانی ولی من از تو روی گردانم.تو با من دوستی می کنی ولی من دشمنی می ورزم،تو مهرت را نثار من میکنی و من نمی پذیرم گویا من بر تو منت دارم اما این بی وفایی ها سبب نشده است تا از رحمت و احسان بر من دست کشی و با وجود و کرمت بر من تفضل نکنی.

آری:

از دم صبح ازل تا آخر شام ابد

دوستی و مهر بر یک عهد و میثاق بود

سایه معشوق اگر افتاد بر عاشق چه شد

ما به او محتاج بودیم او به ما مشتاق بود

هزار وای بر کسی که چنین جسارتی کرد

 

 

دل امـــــام زمـــــان زیــــن عـــزا پــــریـشان است

کــــه مــــرقـــــد دو ولـــــی خـــــدای ویران است

ســـــزد کــــه چــشــم جـــهان خـون در این عزا گرید

کـه چـشـــمِ چـــشم و چـــراغ رسـول گـــریــان است

ضــــریـح عـســکریـیـن از شــــرار آتـــــش سـوخت

دل هـــر آنـکـه مــحــب عــلـیـسـت ســوزان اســـت

بـه شـــهر ســـامــــره شــــد قـــبـه ای خراب کز آن

زمـــیـــــن و عـــرش و ســـمـــاوات نـورباران است

بـــــه جـــــای دوســـــت که خاکی به سر کند آن جا

به گــــرد مــــرقـــدشـــان خـصــم دون فراوان است

تــــو گــــویـــی آنــــــکـــه عــــزادار بهر سامرا

مــــدیـــنــه و نـجـف و مــکــه و خــــراسـان است

چــــو گـــل کـــه در قـفـس خــارهـاســت زنــدانی

حــــرم اســـیــر مـــریـــدان آل ســفــیــــان اسـت

کــسـی کــه بـــاغ بـــهـــشـت از وجود اوست بهشت

مــزار مــــادرش از جــور خــصــم ویــــران اســـت

کـــســـی کـــــه عــــالـــمـیان میهمان لطف وی اند

دلــــش بــــه غـصـــه و چشمش به اشک مهمان است

سید رضا هاشمی

نبرد خونین شیعه- سنی در فیلم دانمارکی

 

"به سلامت برو ای حمیل" نام فیلمی است که در کشور دانمارک توسط یک کارگردان عرب تبار تهیه شده است. موضوع اصلی این فیلم فتنه انگیزی درباره ادعای نبرد شیعیان و اهل سنت است.

به گزارش ایلاف، این فیلم نبردی خونین میان شیعیان و سنی‌ها را به تصویر می‌کشد. فیلم سینمایی مذکور برای شرکت در یک مسابقه رسمی، به جشنواره بین‌المللی فیلم "روتردام" که در کشور هلند برگزار می‌شود، ارسال شده و به نمایش درآمد.
"عمر شرقاوی" متولد دانمارک، کارگردان این فیلم جنجال‌برانگیز است. پدر وی فلسطینی و مادرش دانمارکیست. او برای طبیعی‌تر نشان دادن فیلمش از برخی بازیگران عرب غیرسرشناس که در کشور دانمارک اقامت دارند، استفاده کرده است.
"شرقاوی" پس از اینکه فیلمی را که ساخته غیرطایفه‌ای و بی‌طرف خواند، در مورد فیلمش گفت: این فیلم برای فهماندن اختلافات تاریخی موجود میان مذاهب مختلف اسلامی به اعراب افراطی، مهم است.
سازندگان فیلم اعلام کرده اند که این اولین فیلم سینمایی است که در این زمینه ساخته شده و به رغم اینکه این اولین فیلم این کارگردان بوده اما موفقیت چشمگیری بدست آورده است.

حوادث این فیلم جنگی در دانمارک اتفاق افتاده و موضوع فیلم در مورد شیعیان و سنی‌های مقیم این کشور است. در این فیلم، ابتدا برخی اختلافات موجود میان مسلمانان به نمایش درآمده و سپس نشان داده می‌شود که پیروان هر طرف چگونه به انتقام‌گیری و کشتن یکدیگر می‌پردازند.
عنصر خشونت در این فیلم به قدری پررنگ است که آزار و انتقام‌گیریهای جسمانی را به نمایش می‌گذارد و نشان می‌دهد که چگونه پیروان این دو مذهب خون یکدیگر را بر زمین می‌ریزند.
با این حال، این فیلم به دور از نظارت مسلمانان و در یک منطقه غیر اسلامی ساخته شده است. همچنین اصطلاحات بد و فحاشی بسیاری را از زبان پیروان دو طائفه به نمایش گذاشته شده و علاوه بر آن نیز برخی القاب قدیمی و ناپسند مانند "نواصب" و "روافض" که به ترتیب برای سنی‌ها و شیعیان به کار می‌رفته، مورد استفاده قرار داده می‌شود.

در برخی بخشهای این فیلم، پیروان دو مذهب اصطلاح "کافر" را برای یکدیگر به کار می‌برند و به گفته برخی از افرادی که فیلم را دیده‌اند، در برخی از قسمت‌های آن نیز از اصطلاحات بسیار رکیک شرم‌آور استفاده شده است.
برگزارکنندگان این جشنواره اعلام کردند که این فیلم به شدت مورد استقبال تماشاچیان و شهروندان هلندی قرار گرفته است.
گفتنی است بسیاری از مسلمانان و اعراب مقیم هلند از تولید و پخش این فیلم ابراز نارضایتی و خشم کردند.
"کامل حسین" یک عراقی مقیم هلند است. وی در این مورد می‌گوید: در این فیلم از موضوعی حساس که باید با آن بسیار آرام برخورد کنیم، سوء‌استفاده شده است و تنها هدف این مسأله، سودجویی کارگردان و تهیه‌کننده آن است.
"منتهی صالح" از دیگر عراقیان مقیم هلند است. وی در این مورد می‌گوید: این فیلم با تکیه بر اوضاع بحرانی عراق و برخی اختلافات موجود میان پیروان این دو مذهب در عراق که اصلا واقعیت هم ندارد، به دنبال سودجویی است و دلیل این مساله آن است که می‌بینیم عراقی‌های پیرو این دو مذهب در کشورهای دیگر و حتی در هلند، هیچ‌گونه مشکلی با یکدیگر ندارند.

در یکی از صحنه‌های این فیلم که خشم بینندگان مسلمان را به شدت برانگیخت نشان می‌دهد که تعدادی از مسلمانان حاضر به ورود به یکی از مساجد نمی‌شوند و علت این مساله آنست که مسجد به پیروان مذهب دیگر اختصاص دارد.
"ثائر احمد" از عراقیان مقیم شهر "روتردام" در کشور هلند است. وی پس از اینکه این فیلم را دروغین خواند، می‌گوید: من بارها به دانمارک سفر کرده‌ام و اصلا مسلمانان این کشور به هیچ وجه چنین رفتارهایی نسبت به یکدیگر ندارند.

منبع:http://abna.ir

معرفی یک سایت مفید

سلام ازاینکه تا حالا وبلاگ منو تحمل کردید وبا نظرات خوبتون موجب بهتر شدن این وبلاگ شدید ممنونم

سایت ابنا یک سایت مفید و درمورد مسائل زیر است

-اخبار تمام کشور های اسلامی

-صفحات سبز که شامل مطالب زیبایی همچون :دستخط خدا، اگر سخن مارا میشنیدند.پیامکهای مذهبی.انواع کتابها.چرا شیعه شدم؟ و ...

-وبلاگهای شیعی

-فیلم

-نوا

-اتاق التاک

-شبکه ماهواره ای

-پرسش و پاسخ

-آموزش شیعه شناسی

-و مطالب مفید دیگری که پیشنهاد میکنم خودتون ببینید

http://abna.ir