نبرد خونین شیعه- سنی در فیلم دانمارکی

 

"به سلامت برو ای حمیل" نام فیلمی است که در کشور دانمارک توسط یک کارگردان عرب تبار تهیه شده است. موضوع اصلی این فیلم فتنه انگیزی درباره ادعای نبرد شیعیان و اهل سنت است.

به گزارش ایلاف، این فیلم نبردی خونین میان شیعیان و سنی‌ها را به تصویر می‌کشد. فیلم سینمایی مذکور برای شرکت در یک مسابقه رسمی، به جشنواره بین‌المللی فیلم "روتردام" که در کشور هلند برگزار می‌شود، ارسال شده و به نمایش درآمد.
"عمر شرقاوی" متولد دانمارک، کارگردان این فیلم جنجال‌برانگیز است. پدر وی فلسطینی و مادرش دانمارکیست. او برای طبیعی‌تر نشان دادن فیلمش از برخی بازیگران عرب غیرسرشناس که در کشور دانمارک اقامت دارند، استفاده کرده است.
"شرقاوی" پس از اینکه فیلمی را که ساخته غیرطایفه‌ای و بی‌طرف خواند، در مورد فیلمش گفت: این فیلم برای فهماندن اختلافات تاریخی موجود میان مذاهب مختلف اسلامی به اعراب افراطی، مهم است.
سازندگان فیلم اعلام کرده اند که این اولین فیلم سینمایی است که در این زمینه ساخته شده و به رغم اینکه این اولین فیلم این کارگردان بوده اما موفقیت چشمگیری بدست آورده است.

حوادث این فیلم جنگی در دانمارک اتفاق افتاده و موضوع فیلم در مورد شیعیان و سنی‌های مقیم این کشور است. در این فیلم، ابتدا برخی اختلافات موجود میان مسلمانان به نمایش درآمده و سپس نشان داده می‌شود که پیروان هر طرف چگونه به انتقام‌گیری و کشتن یکدیگر می‌پردازند.
عنصر خشونت در این فیلم به قدری پررنگ است که آزار و انتقام‌گیریهای جسمانی را به نمایش می‌گذارد و نشان می‌دهد که چگونه پیروان این دو مذهب خون یکدیگر را بر زمین می‌ریزند.
با این حال، این فیلم به دور از نظارت مسلمانان و در یک منطقه غیر اسلامی ساخته شده است. همچنین اصطلاحات بد و فحاشی بسیاری را از زبان پیروان دو طائفه به نمایش گذاشته شده و علاوه بر آن نیز برخی القاب قدیمی و ناپسند مانند "نواصب" و "روافض" که به ترتیب برای سنی‌ها و شیعیان به کار می‌رفته، مورد استفاده قرار داده می‌شود.

در برخی بخشهای این فیلم، پیروان دو مذهب اصطلاح "کافر" را برای یکدیگر به کار می‌برند و به گفته برخی از افرادی که فیلم را دیده‌اند، در برخی از قسمت‌های آن نیز از اصطلاحات بسیار رکیک شرم‌آور استفاده شده است.
برگزارکنندگان این جشنواره اعلام کردند که این فیلم به شدت مورد استقبال تماشاچیان و شهروندان هلندی قرار گرفته است.
گفتنی است بسیاری از مسلمانان و اعراب مقیم هلند از تولید و پخش این فیلم ابراز نارضایتی و خشم کردند.
"کامل حسین" یک عراقی مقیم هلند است. وی در این مورد می‌گوید: در این فیلم از موضوعی حساس که باید با آن بسیار آرام برخورد کنیم، سوء‌استفاده شده است و تنها هدف این مسأله، سودجویی کارگردان و تهیه‌کننده آن است.
"منتهی صالح" از دیگر عراقیان مقیم هلند است. وی در این مورد می‌گوید: این فیلم با تکیه بر اوضاع بحرانی عراق و برخی اختلافات موجود میان پیروان این دو مذهب در عراق که اصلا واقعیت هم ندارد، به دنبال سودجویی است و دلیل این مساله آن است که می‌بینیم عراقی‌های پیرو این دو مذهب در کشورهای دیگر و حتی در هلند، هیچ‌گونه مشکلی با یکدیگر ندارند.

در یکی از صحنه‌های این فیلم که خشم بینندگان مسلمان را به شدت برانگیخت نشان می‌دهد که تعدادی از مسلمانان حاضر به ورود به یکی از مساجد نمی‌شوند و علت این مساله آنست که مسجد به پیروان مذهب دیگر اختصاص دارد.
"ثائر احمد" از عراقیان مقیم شهر "روتردام" در کشور هلند است. وی پس از اینکه این فیلم را دروغین خواند، می‌گوید: من بارها به دانمارک سفر کرده‌ام و اصلا مسلمانان این کشور به هیچ وجه چنین رفتارهایی نسبت به یکدیگر ندارند.

منبع:http://abna.ir

نظرات 5 + ارسال نظر
محمد چهارشنبه 10 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 05:19 ب.ظ http://entezar-baran.blogfa.com

خیلی جالب بود

سیمین سه‌شنبه 13 فروردین‌ماه سال 1387 ساعت 04:31 ب.ظ

معصومه خانم سلام
واقعا خسته نباشید وبلاگ زیبایی دارید اما ازتون خواهش می کنم از رنگ های شاد متناسب با متن ها زیاد استفاده کنید
تا بر تاثیر آن بیافزاید

صادق حقگو یکشنبه 9 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 11:13 ب.ظ http://aidn.blogfa.com

سلام
وب بسیار جالبی داری
آماده تبادل لینک هستیم
"به √سایت•مذهبی•سیاسی•فرهنگی•طُوبى‏√هم سر بزن"
دو تا از مطالب اخیر (تازه به روز شده):
1/آیا اهل سنت از نگاه شیعه کافر می باشند؟(تحقیقی دقیق و گسترده و مستند؛ بررسی آیات، روایات، و نظرات مراجع عظام در این رابطه)
2/گلچینی از اخبار درباره عبدالمالک ریگی
پر بازدید تـرین های وبلاگ:
بررسی عید الزهرا و مراسم آخر دهه صفر در استفتائات،
[گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل]
و آشنایی مختصر با دوران 6ساله امامت امام حسن عسکری علیه السلام
[گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل]
پاسخ به 21 سوال جنسی
[گل][گل][گل][گل][گل]
آشنائی با مناسبت های ماه صفر
[گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل]
بی حرمتی به دهه صفر توسط صدا و سیما!!!!
[گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل]
چهلم آقای منتظری (منتظری که بود؟ چرا امام او را عزل کرد؟ مهدی هاشمی که بود؟)
[گل]
پیروزی و استقلال ( گزارشی جدید از بازی دو تیم استقلال و پیروزی )
[گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل]
خود بخوانید و قضاوت کنید!(کنکاشی در نظرات امام خمینی پیرامون موسیقی و عملکرد فعلی صدا و سیما)
[گل][گل][گل][گل][گل][گل]
سایت مراجع
[گل][گل][گل]
زیان هاى استمناء ( جلق ) و 10 راهکار مطمئن برای ترک استمناء ( ج ل ق )
[گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل]
جواب به آقا یا خانم ؟؟
[گل][گل][گل][گل]
چند عکس جدید و زیبا مخصوص موبایل
[گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل]
تکذیب یک خبر!(بیانیه جعلی میر حسین موسوی!)
[گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل]
شباهت های حضرت امام حسین علیه السلام با حضرت یحیی
[گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل]
جلق زدن یا استمناء
[گل][گل][گل][گل]
نامه امام به میر حسین موسوی در تاریخ22/خرداد/67--امام کجاها را می دید؟
[گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل]
چرا انسان های مومن بیشتر در رنجند؟
[گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل]
قرآن جدید امام زمان؟!!!
اشاره به انگشت نگاری در قرآن
استخاره چیست و چگونه استخاره بگیریم؟
[گل]التماس 2A[گل]

بابک چهارشنبه 1 دی‌ماه سال 1389 ساعت 06:26 ب.ظ http://www.enheraf.mihanblog.com

سلام
www.enheraf.mihanblog.com
یه سری بزنید ضرر نداره

احمدباب آسارانی یکشنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 06:35 ب.ظ http://www.pesarchopan.blogfa.com/

هیچ شکی نیست همان هایی که فرقه وهابیت را ایجاد کردند برای تکمیل برنامه خود در این سو نیز اقداماتی انجام داده و همچنان ادامه می دهند
400سال پیش قدرت طلبان اروپایی در جستجوی راهی برای فروپاشی امپراطوری عثمانی ، بعد ازکشف نحوه سقوط بزرگترین امپراطوری قبلی اسلامی یعنی خلفای عباسی به بهره برداری از قدرت ایران متوسل شدند، رابرت شرلی و آنتونی شرلی به همراه عده زیادی نفوذی راهی ایران شده و نخستین نطفه های تفرقه در سطح مردم ( قبل از این اختلاف بین حاکم غیر شیعه و مردم شیعه از باب ولایت و حکومت حقه موجود بود) یعنی شیعه و سنی را پرورش دادند. آغاز این روند شیطانی در اواخر صفویه به اوج خود رسید، اما حکومت با هوش عثمانی با نگرانی از در گیری در جبهه مختلف( ایران در شرق و اروپا در غرب) به طرح های ضد شیعه آنها بهایی نداد و توطئه عقیم ماند.
پشتکار اروپایی ها بخصوص انگلیسی ها در بیابان حجاز نتیجه داد و دو فرقه خطرناک وهابی و شیخی از آنجا شروع شد وهابی ها با کمک قبیله سعودی به ثروت وقدرت بزرگی دست یافتند
انقلاب ایران و هم سویی خیل زیادی از اهل سنت در کشور های دیگر و وحشت غرب از شکل گیری مجدد یک امپراطوری قدرتمند تلاش کهنه انگلیسی را در شکلی جدید آغاز کرد. در سایه همین تلاش ها ناگهان روضه حضرت فاطمه (ع)از روضه امام حسین(ع) با شدت و حدت بیشتری برپا شد
هیچ شکی نکنید و ذره ای تردید نداشته باشید کسانی که امروز این همه مسایل جهان اسلام را رها، و بساط 20 روزه پشت سرهم و متناوب طول سال شهادت فاطمیه را برگزار می کنند مستقیم یا غیر مستقیم آلت بازی دشمنان اسلام قرار گرفته اند
هر مداحی با هر عنوان که باشند دستشان با دست سران وهابی و سران فبیله سعودی در ایجاد برنامه انتحاری شیعه کشی در عراق، پاکستان، بلوچستان ایران و اقصی نقاط جهان یکی می باشد و هیچ توجیهی نزد خداوند و ائمه اطهار بابت این جنایت شان مقبول نخواهد بود

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد