ویژگیهای روحی منتظران امام زمان

مهم ترین خصوصیت آنانی که مصداق کامل دوستان خدا هستند این است که با توجه به فرموده خداوند :آگاه باشید (دوستان)و اولیای خدا نه ترسی دارند و نه غمگین میشوند از هیچکس ترسی به دل راه نداده و اندوهگین نشوند .

واین خصوصیت زمانی امکان پذیر است که جز به خدا نیندیشند و این مرتبه ای از اوج کمال انسان است. امام با اشعه  نیرومند و پردامنه و نفوذ شخصیت خود دلهای آماده را که جز از خدا نمیترسند،متأثر کرده و با تربیت و تکامل آنان انسانهای کاملی تحویل جامعه خواهند داد.

ناگفته نماند که این تاثیرات در عصر غیبت امام نیز ادامه دارد.در اخبار وارد شده است که امام در میان مؤمنین و مجالس آنان رفت و آمد میکند ولو آنها او را نمیشناسند. بدین صورت رابطه میان خداوند و بندگانش برقرار میماند.

هانری کربن استاد فلسفه در دانشگاه سوربن فرانسه که از مستشرقین پرآوازه است می گوید: به عقیده من مذهب تشیع تنها مذهبی است که رابطه هدایت الهی را میان  خدا و خلق برای همیشه نگاه داشته و به طور مستمر پیوستگی ولایت را زنده و پابرجا می دارد.مذهب یهود نبوت را که رابطه ای است واقعی میان خدا و عالم انسانی در حضرت کلیم علیه السلام ختم کرد و پس از آن به نبوت حضرت عیسی علیه السلام و حضرت محمد(ص)اذعان نکرده است.در نتیجه رابطه مزبور را قطع میکنند.نصاری نیز در حضرت عیسی(ع)متوقف شده اند و اهل سنت از مسلمین هم در حضرت محمد (ص) ایستاده اندو با ختم نبوت در ایشان دیگر رابطه ای میان خالق و مخلوق برقرارنمی کنند. تنها مذهب تشیع است که معتقد است نبوت با حضرت محمد(ص)ختم میشود ولی ولایت که همان رابطه ی هدایت تکمیلی است بعد از آن حضرت و برای همیشه باقی و پا برجاست.

در نتیجه معنای اعتقاد به امام زمان این است که رابطه مردم با حجت خدا برقرار است و لذا معتقدین به این ایده،منتظر مصلح بزرگی هستند که جهان را پر از عدل و داد خواهد کرد و همگان وظیفه دارند برای زمینه سازی حکومت عدل و داد در راه برقراری و توسعه معارف و احکام اسلامی تلاش نمایند و در برابر ستم و گناه پایداری نموده در تعارض با امام زمان قرار نگیرند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد